piątek, 17 września 2010

Yamaha Aerox tuned by Redus z forum: sqtery.com

1.Właściciel:Redus23

2.Rok Produkcji:2001

3.Moc:15KM

4.Koszt całkowitych przeróbek: ok. 10000zł






5.Historia / Opis:
Aeroxa kupiłem w grudniu 2008. Kiedy przyszła wiosna zabrałem się za gruntowny tuning. W jednym dniu Yamaha została rozebrana ze wszystkich plastików oraz całej instalacji elektrycznej. Rama powędrowała do piaskowania łącznie z Subframe. Następnie całość szkieletu została pomalowana farbą proszkową. Celem przygotowania do sezonu oraz zachowania bezpieczeństwa zostały wymienione wszelki płyny i oleje na markowe odpowiedni dostępne na polskim rynku.

Nadszedł czas na składanie silnika, gdy wszelkie elementy Japończyka dotarły z powrotem do mnie. Części tuningowe, zarówno mechaniczne, jak i optyczne zostały nabyte zanim nabyłem Yamahę. Dzięki temu zaoszczędziłem spory kapitał dokonując zakupu części po atrakcyjnych i promocyjnych cenach!






Na jednostce wyposażonej w serce poziomu Sport jeździłem przez wiosnę i lato. W między czasie Aerox się zmieniał z tygodnia na tydzień. Pod koniec wakacji nadszedł długo oczekiwany moment zmiany cylindra. Kupiłem racingowego potwora ze stajni MetraKit SP II. Oczywisty był fakt, żeby wykorzystać w pełni potencjał drzemiący w kicie MK, należało wyposażyć jednostkę Minarelli w odpowiednio mocniejszy wydech. Wybór padł na customowo wyglądający R1200 spod znaku Gwiazdy S6! Okazało się, że w parze z świetną estetyką, idzie również znacząca poprawa osiągów!
AKTUALIZACJA MAJ 2010: Zamiast Stage6 - montaż Yasuni Carrera 20!




Podczas zimowej przerwy, myśl o przeistoczeniu Aeroxa w prawdziwy Custom narastała z każdym tygodniem rozstania z jazdy Aeroxem. Pod względem mechanicznym, zdecydowana większość podzespołów została zastąpiona markowymi produktami, głównie od producentów takich jak Malossi, Stage6, Metrakit czy też Polini. Wszystkie części kupowałem nowe, aby mieć pewność, że trwałość i wytrzymałość jednostki złożonej na tuningowych częściach będzie najwyższa!

Osiągi, pomimo, iż jeszcze niesprawdzone profesjonalnymi miernikami, dają mnóstwo zabawy i frajdy podczas jazdy! Dynamika jednostki jest na tyle imponująca, iż śmiało można konkurować z katamaranami w ramach pokonywania miejskiej dżungli.




Sporo uwagi zwróciłem na część optyczną. Poświęciłem wiele czasu, trudu, a także funduszy, aby zadbać o każdy szczegół, których jest niewątpliwie mnóstwo w dzisiejszym projekcie. Malowanie jest dwu kolorowe, co z pewnością zwiększa atrakcyjność projektu. Niebieska i pomarańczowa perła dają mocny kontrast, który jest dźwignią sukcesu. Własna koncepcja kolorystyczna była strzałem w dziesiątkę. Celem wzbogacenia i uzupełnienia optycznej strony nadwozia, postanowiłem wyposażyć Aeroxa w dodatki czerni oraz „zawsze na czasie” elementy chromowane i polerowane, które notabene udało mi się zrealizować w własnym garażu.




6. Tuning Mechaniczny:
Cylinder: Metrakit SP Series II (porting kanału wydechowego)
Kartery: Rozwiercone pod cylinder
Wał: Stage6 HPC 10MM
Wydech: Stage6 R1200 / MAJ 2010: Yasuni C20
Gaźnik: Kit MK 19MM
Wariator: Malossi Multivar
Sprzęgło: Malossi Delta MHR
Dzwon: Malossi Wing Bell MHR
Pasek: Malossi MHR
Króciec: Stage6 MK II
Zawór: Stage6 MK II
Filtr: Polini Air box
Wentylator: Top racing
Łożyska: SKF C4 Teflon






7. Przeróbka plastików oraz elementy malowane:
Malowanie: Niebieska & Pomarańczowa perła
Kartery: malowanie na czarny połysk
Przełączniki & korek: malowanie na czarny połysk
Rama, Półka, Subframe: malowanie proszkowe
Chłodnica: obramowania polerowane, środek malowany na niebiesko + przepływowe HEBO (MAJ 2010) + węże chłodnicze MOTOFORCE (MAJ 2010)
Przednia czasza & nadkole: grill wmontowany w przednią czaszę ; nakładka Kiesler
Extra: „w trójkątach” zostały powieszone wloty ; w dolnej części czaszy zostały przerobione ‘’kocie oczka’’ ; w plastiku przed kolanami został wycięty wlot
Pług: wycięty napis Aerox




8. Tuning Optyczny:
Kierownica i Adapter Tnt
Licznik Koso Db-01R
Termometr Stage6
Nadkole Kiesler Evo 2
Nakładka Kiesler V 2
Lampa Led Koso
Lampa Str8
Ryfle Opticparts
Kopka Stage6 SSP
Przedłużka Tnt
Pompa Str8 Chrom
Pokrywki Stage6 SSP Chrom
Stopka boczna IGM Chrom
Korek Hebo
Manetki Str8
Obszycie kanapy Str8 Carbon
Lusterko F1
Polerka piasty
Polerka osłony silnika
Polerka osłony magneta
Polerka felg
Polerka lag
Polerka zbiorniczków
Polerka adapterów do lusterek
Polerka przedłużki
Polerka korka Hebo
Amortyzator FEDERBEIN (MAJ 2010)






9. Cel został osiągnięty. Optyczne plany zostały zrealizowane w 100%. Profesjonalna regulacja jednostki zostanie przeprowadzona w pierwszych dniach sezonu 2010.

10.Plany: Tarcza SSP 240mm plus drobne dodatki/gadżety optyczne













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz