2. Właściciel: croco
3. Pojemność: 50ccm
4. Zużycie paliwa: 4-4,5l / 100km
5. Kosz ogólny tuningu: około 2000zł
6. Opis / Historia:

Skuter trafił w moje ręce w marcu 2008 roku, jako zupełnie seryjna jednostka. Jedynym odróżnieniem od innych Runnerów było dość zjawiskowe malowanie, które tak przypadło mi do gustu, że w późniejszym okresie sam pomalowałem skuter na identyczny kolor.

Wybrałem ten model, ponieważ jest naprawdę duży, a na Runnerze podróżuje się mi bardzo wygodnie. Wkrótce po zakupie, – co jest zupełnie normalne - zacząłem interesować się modyfikacjami, którymi mógłbym udoskonalić nowo zakupiony pojazd. Już kilka miesięcy po zakupie miałem nakreślone konkretne plany tuningowe dotyczące Runnera, które wprowadziłem w życie w zimie 2008/2009r.

Główne założenia? Prosty, gustowny design. Początkowa wizja delikatnego odświeżenia kolorów i pozostawienia skutera seryjnego przerodziła się w coś znacznie więcej, ale tylko ze strony optycznej. Osiągi Runnera po montażu wydechu (Ixil Racing chrom), sportowego sprzęgła (Malossi Delta), wariatora (Malossi Multivar 2000) oraz kilku mniejszych dodatków polepszyły się na tyle, że stało się to zupełnie wystarczające.

Skuter, – jako pojazd miejski – ustawiony jest na przyspieszenie. Dokładnie tak, aby spod świateł żadna „puszka” nie miała z nim szans, nawet kosztem prędkości maksymalnej. Nie dysponuje konkretnymi danymi pomiarowymi. Runner jest wyregulowany indywidualnie pod moje wymagania, które spełnia je w 100%.
Wizualnie zdecydowałem się na malowanie, jak już wspomniałem, to samo co było obecne przy zakupie. Niebiesko-białe kolory są po prostu wyjątkowe i popularne wśród Customowców. Malowanie jest jednak niecodzienne za sprawą wykorzystania sprayów Motipa. Tak, tak – malowanie wykonałem samodzielnie i tylko przy pomocy gotowych produktów w sprayu. Nikt nie chciał mi uwierzyć, że można uzyskać tak piorunujący efekt spray’ami! Felgi pomalowane są na kolor śnieżno biały.

Z tyłu zagościła lampa Lexus Style, z przodu kierunkowskazy LED. Jako, że jestem wielkim fanem LED zdecydowałem się na zrobienie oświetlenia dodatkowego z listw LED i montaż ich w osłonach nadmuchów ciepłego powietrza. Jest to rewelacyjny dodatek własnego autorstwa. W nocy prezentuje się po prostu nieziemsko, jednocześnie będąc wyjątkowo przydatny gadżetem przy np. wprowadzaniu maszyny do garażu po zmroku (zasilenie bezpośrednio z akumulatora z zamaskowanym włącznikiem).


Fabryczny błotnik tylny został ucięty całkowicie. W jego miejsce skorzystałem z błotnika Gilery Ice (dużo bardziej praktyczny na deszcz, 90% mniej wody na kurtce niż bez błotnika).

Ponieważ tłumik jest chromowy, stwierdziłem że potrzebuję więcej takich dodatków. Zdecydowałem się na zakup części ze stajni Staga6StylingParts: klamek hamulców SSP II i kickstartera SSP EVO. Dbając o bezpieczeństwo postanowiłem zamontować lepsze klocki hamulcowe (Ferodo) oraz kupić porządny kask – wybór padł na Airoh Mathisse RS.


Na skuterze, co myślę łatwo zauważyć, nie ma (i nie będzie) naklejek oraz innych kontrowersyjnych ulepszaczy. Nie lubię tego sposobu „poprawiania” optyki. W czasie prac do samego projektu doszło naprawdę mnóstwo innych mniejszych i większych dodatków, których wprost nie sposób wymienić. Zebrałem jednak większość zmian w poniższą listę.
7. Tuning mechaniczny:
wydech Ixil Racing (chrom)
wariator Malossi Multivar 2000
sprzęgło Malossi Delta
filtr powietrza Malossi
pasek Polini Kevlar
świeca irydowa NGK
fajka NGK sport
membranki Malossi

8. Tuning Optyczny:
nowe malowanie plastików głównych
nowe malowanie felg
nowe malowanie zacisków hamulców
nowe malowanie dekla przekładni
nowe malowanie plastiku filtra powietrza
szybka mała Gilera
kierunkowskazy LED Lexus Style
odnowione nakładki wylotów powietrza (chrom)
stopka boczna RMS (chrom)
ryfle (chrom)
manetki Pro Grip Scooter
demontaż błotnika fabrycznego
lampa tylna Lexus Style
żarówka tylna LED Special
kickstarter SSP EVO
klamki hamulców SSP II
LED System by croco – projekt autorski

9. Projekt Gilera EV’09 jest zakończony. Nie mam dalszych planów, no może oprócz jednego: ten skuter nigdy nie będzie na sprzedaż!

10. Jednośladowe marzenie: Jeśli miałbym możliwość wybrania sobie drugiego motocykla to myślę że wybrałbym Gilerę Nexus 500 lub GP800.


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz