piątek, 17 września 2010

Wyścigowy jog RR zespołu ScooterKingZ.






Jest to Yamaha Jog RR wyprodukowana w 2002r. Z oryginalnego skutera prawie nic nie pozostało. Zawieszenie zostało wymienione na wyścigowe Stage6, by zapewnić odpowiednią stabilność maszyny i przyczepność na ciasnych i szybkich zakrętach torów kartingowych tyłu został zamontowany najnowszy amortyzator Stage6 R/T High-low, który został wyregulowany dopiero po kilkunastu próbach na torze. Kartery zostały zmodyfikowane pod kanały cylindra oraz został wykonany flowing. Yamaha posiada kierownicę oraz adapter rowerowy, jednakże ze względu na zmianę regulaminu IDSM będę zmuszony wymienić kierownicę na oryginalną. Z przodu skutera, została zastosowana tarcza hamulcowa Stage6 R/T oraz zacisk tego samego producenta. Dodatkowo, używam przewodu hamulcowego w oplocie, by po kilku okrążeniach nie tracić siły hamowania. Wystarczy nagle nacisnąć przedni hamulec i jog sam staje dęba :) Podobnie jest przy starcie. Żeby szybko ruszyć wymagane jest położenie się na kierownicy. Inaczej maszyna podniesie przód wysoko w górę i aby kontynuować jazdę trzeba będzie odpuścić gaz. W przeciwnym razie można po prostu zaliczyć plecy :) Skuter odkupiłem od Daniel'a Bergau'a, v-ce mistrza IDSM w klasie II. Maszyna przez pierwsze 5 wyścigów tylko wygrywała, jednakże na Wittgenborn, Daniel doznał poważnej kontuzji i został zmuszony sprzedać skuter po sezonie.







Mimo niemałych kosztów zakupu skutera, maszyna nadal wymagała dokonania kilku przeróbek. Zostały wymienione wszystkie łożyska w skuterze oleje, płyny, pasek, uszczelniacze, opony, klocki hamulcowe i szczęki, linka gazu i hamulca, przewód hamulcowy, zawór membranowy a cylinder został ponownie przerobiony. Tłok też już swoje przeżył i musiał zostać wymieniony na nowy, oryginalny MHR. By chronić kruche owiewki skutera, zostały zastosowane crash-pady.



Specyfikacja:


Cylinder: MHR TEAM II


Wał: MHR


Łożyska: Stage6 C4 Teflon


Zawór membranowy: MHR


Króciec ssący: Top Performance


Gaźnik: Mikuni TM 24


Przeniesienie napędu: MHR Overrange


Sprzęgło: Stage6 MK II


Dzwon: Malossi MHR


Przełożenia: Malossi MHR


Zapłon: Malossi MHR


Wydech: Stage6 R1400


Pompa wody: Bosch 12V










Pora na coś o osiągach :) Przyśpieszenie od 0 do 100km/h kształtuje się na poziomie 6 sekund i skuter bez żyłowania osiąga 120km/h. Maszyna ma ok. 22PS na hamowni po wstępnych regulacjach. Nie jest to jeszcze max :) W tym skuterze drzemie ogromny potencjał, który trzeba będzie wykorzystać by stanąć w walce z innymi zawodnikami z Niemiec czy z Polski.


Opony jakich używam to Stage6 Slick z wiadomej przyczyny- zapewniają najlepszą przyczepność! Mają też swoją wadę-szybko się zużywają i muszą być idealnie nagrzane przed wjazdem na tor.


Temperatura silnika podczas jazdy na torze to zazwyczaj 60*C.



Maszyna spędzi jeszcze wiele godzin na hamowni w ScooterKingZ w Niemczech zanim wjedzie na tor w 2010r. Oczywiście, do skutera posiadam opony deszczowe, ogrzewacze i komplet części zamiennych, w tym drugi silnik w razie poważniejszych uszkodzeń.


Duże podziękowania kieruję do Martina Neyman'a, szefa ScooterKingZ GmbH za profesjonalną pomoc techniczną oraz za jego wkład w tę maszynę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz