czwartek, 16 września 2010

Aprilia Sr 180 drag (NOS)

Uwaga projekt ten jest użytkownika yasiek z forum www.forum.mieloch.pl  (projekt nie jest jeszcze skończony więc będę go aktualizował, gdy autor naniesie jakieś zmiany)

Update nr 1:

"


Przedstawiam wam moją sr'kę. Niektórzy z czytających aktualnie ten temat mogą kojarzyć ten projekt jako niedokończony na s.com. Przybliżę wam nieco jej budowę.

Co było moim natchnieniem? fotka niżej:


Mechanika:

Jako że poszedłem już w stronę wyżyłowanej 180cc, zostaje przy 180. Jeśli po skończeniu i nacieszeniu się projektem nie uda mi się jej sprzedać, z jakichś osobistych powodów typu przywiązanie:) (czy aspiracji na dalszy tuning) ostatecznie w ramie wyląduje silnik 500cc w 4t i biegówce.

Co siedzi aktualnie?:

Porting jednostki. 180cc P/G (wydech, płuki, kartery)
Wariator Malossi Multiwar Maxi
Gaźnik Dellorto PHBE 30mm
Wydech Tecnigas RS Maxi
Króciec Stage6 + spacer HM
Filtr Stage6 Drag Race
Dodatkowa nagrzewnica.


Co możliwe że będzie kiedyś: przełożenia mal, sprzędło mal delta

Co musi być: hamulce i pompy od Yamahy Fazer


Optyka:

Amortyzator centralny z R1.

Rama a'la dragowa zespolona z orginalną ramą + podpory

Robię ją na Draga lecz nie do wyścigów ale dla samego efektu wizualnego. Dlatego oprócz wysuniętego do tyłu silnika SR otrzymała amortyzator centralny, oraz (nad plastikami wciąż pracuje) fajną agresywną stylistykę plastików. Do tego wszytskiego doszły już zamontowane skręcane podpory ramy (chciałem żeby były skręcane i nie trzeba było spawać ich z ramą, będę mógł je zdejmować)

Niedawno doszła także ciekawa kierownica, jest umieszczona niżej niż oryginalna i nie wystaje z plastików. Do tego świetnie wygląda (dziury lagów będą wypełnione "pseudo lagami")


EDT:

Z przyczyn bezpieczeństwa SR niestety nie otrzyma amortyzatora centralnego.. Mocowania były zbyt słabe jak na moc generowaną przez jednostkę. Wzmocnienie ich przyczyniłoby się do dużego wzrostu wagi pojazdu..co mija się z celem... Rama została powtórnie przerobiona na typową z amortyzatorem pod jak najwiekszym kątem., na zdjęciach możecie doszukać się odciętych spawów amortyzatora centralnego. Niestety przy tym silniku- mocowania dolne PG - centralny nie wchodzi w grę..a szkoda....no chyba że jesteście kamikadze:). Ja stawiam jednak na solidność konstrukcji i duże prędkości bez zbędnego ryzyka.


Stan aktualny:

Kształty w fazie wykończeniowej- pokryte czarną mgiełką dla nakreślenia oczekiwanych kształtów. Linie dodane w celu przybliżeniu wam jak to będzie wyglądać po wykonczeniu szpachlą. Planowane wloty także są nakreślone.










Wykończenie i akcenty będą wyglądać następująco:



Kod:
 UPDATE Sob 03 Kwi, 10 21:46   


Planuje skonczyc jak najszybciej, plastiki już zdjęte, przetarte papierem i zaszpachlowane. Po świętach nastepny element tej operacji czyli wygładzanie i doszpachlowywanie. Potem już ostatecznie lakier..No chyba że zechce wycinać nastepne wloty bądz wprowadzać poprawki. Finisz jest już bliski.

Małe porówananie- tak wyglądała wczesniej- pełna seria 125cc AC nawet to samo malowanie co na zdjęciu..







Kod:
 UPDATE Pią 09 Kwi, 10 15:34   


Dokładnie 69mm do przodu, 7cm krócej. Inaczej nie będzie. Dodatkowo pod dupą ma się zmieścić chłodnica, gaźnik, rurki chłodzenia, filtr. Także przestrzeń zostanie ładnie wypełniona. Lagi obniżone, pozostało jeszcze jakieś 3cm skoku amortyzatora.

Dzisiejsze foto



Kod:
UPDATE Pon 21 Cze, 10 21:36 

Mała aktualizacja... Narazie powiem tyle, projekt ostro przyśpieszył, każdego dnia trwają prace. Dzisiaj fotki polerek. Do skończenia są jeszcze felgi i blok silnika.







Kod:
UPDATE Wto 22 Cze, 10 21:08 

Dzisiaj dokończylem ramę..teraz tylko lakier.


Kod:
UPDATE Sob 26 Cze, 10 22:12   


Nowa poprawka stylistyczna, już wykonane - obecnie w fazie szpachlowania.



+ odchudzę ramę o parę kilogramów
- będe musiał zaplanować nowe punkty podparcia siedzenia.
Kod:
UPDATE Nie 27 Cze, 10 21:38   

NOWY UKŁAD CHŁODZENIA

Kod:
Nie 11 Lip, 10 14:00   

W tygodniu będe wspawywał okno membran do mojej 180 z tego silnika:


ODPOWIEDZ NA PYTANIE WYZEJ:


Kod:
Wto 03 Sie, 10 23:17 

Nowy układ hamulcowy;


Pompa Aprilia RS, możliwe ze kiedyś pokusze się o radialną nissina ze zbiorniczkiem.
Przewody w stalowym oplocie.
Zacisk; 4 tłoczkowy Triumph.
Tarcza: Triumph - będzie frezowana na wybrany kształt.

Narazie prototyp.










Kod:
Sro 01 Wrz, 10 10:01   

Aktualna mechanika:
-Tecnigas RS, myśle jednak nad spawakiem.
-Mikuni TM 28mm- płaska przepustnica.
- Malossi Multivar
- Moduł Malossi Digitronic.
- Wypełniony wał.
- Wspawane okno membran 6 dużych listków (seria 4 małe)
- Porting karterów, powiększony przepływ od membran lub jak kto woli flow..
- CYLINDER 180cc: Podniesione okno wydechowe, dodatkowe zasilania, rozwiercony (+polerowany) pod wydech kanał wydechowy, tłok na wzór malossiego.

I kilka mniej związanych z osiągami:
Stage6 double layer.
Potężny układ hamulcowy.
Dodatkowa chłodnica + pompa elektryczna z passata (w trakcie montażu)

Kod:
 Sobota 4 września 2010

Aktualnie składam silnik. Żeby nie było że nic nie robie wrzucam trochę aktualnych fotek.

Rama i silnik, mocowania -czarny mat.




Mikuni TM 28mm

Chłodzenie sprzęgła i wariatora. Przepustnica widoczna na zdjęciu otwierana jest z manetek RS -jak ssanie:

Zawieszenie przód: polerka juz troche sfatygowana- poprawione.

:D

Pompa mito.


Kod:
UPDATE 13.09.2010.

Może nie ma wielkiego show:).. Odnowiony wydech. Jeszcze bez żaroodpornego lakieru klar.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz